CV


Baggrund: Kommunikationsrådgiver, journalist, underviser, programtilrettelægger for TV og radio, foredragsholder, eventudvikler, musikproducer.

Seneste uddannelseskompetencer:

  • Master i Oplevelsesledelse (MOL) – Roskilde Universitet 2009
  • Krisekommunikation via intern/ekstern kommunikation – Danmarks Medie- og Journalisthøjskoles efteruddannelse

Erhvervsforløb, ansættelser og freelanceopgaver:

1998-        : Georg Julin Kommunikation

2010-        : Projektleder og Seniorkonsulent i InViO, Innovationsnetværk for Oplevelsesøkonomi under Videnskabsministeriet og Teknologisk Institut

2006-2010: Leder af Dansk Videnscenter for Oplevelsesøkonomi

2005-        : Freelance journalist, bl.a. med faste opgaver for TV2Bornholm og DK4

2004-2006: Bornholms Fødevareambassadør

1998-2005: Kommunikationschef i Alletiders Rejser, Apollo Rejser, Kuoni, samt Georg Julin Kommunikation og DK 4

1997-1998: TeleDanmark Radio, Radio 2

1984-1996: Danmarks Radio og TV, journalist og internt uddannelsesforløb

1994-2008: Aller Press, freelance – Familiejournalen

1977-1984: Danmarks Radio, freelance

                   La Santa Sport (1982-1984)

                   Kristeligt Dagblad, freelance (1977-1979)

Har siden 1998 arbejdet målrettet med intern information, som grundlæggende forudsætning for en bedre ekstern information.

Sideløbende, som konsulent, udarbejdet interne interessentanalyser.

Har for rejseselskabet Kuoni (Alletiders Rejser, Apollo Rejser, Novair), grundlagt, og haft ansvaret for udarbejdelse af intern og ekstern kommunikation. I samme funktion har jeg haft ansvar for udarbejdelsen af en kriseberedskabsplan for den danske afdeling af Kuoni. Har udarbejdet og haft ansvaret for krisekommunikation og skærmtræning for direktion og stabsledelse.

Informationschef for Kuoni Danmark (Alletiders Rejser, Apollo Rejser, Dane Tours, Kisbye Rejser) fra oktober 1999.

Har fra 2004-06 haft projektledelse og medie- og marketingansvar for at sætte fokus på Bornholm og bornholmske fødevarer, hvilket også har medført ansvar som netværksholder og udvikler af alternative markedstiltag.

Fra 2006-2010, leder for Dansk Videnscenter for Oplevelsesøkonomi, Danvifo, under Teknologisk Institut med konsortiepartnere som Copenhagen Business School, Roskilde Universitetscenter, IT-Universitetet, Destination Bornholm, Center for Regional og Turismeforskning. Lederansvaret dækkede også intern og ekstern information partnerne imellem, samt regionale og landsdækkende medier.

Fra 2010 projektleder og seniorkonsulent i Invio, Innovationsnetværk for Oplevelsesøkonomi, et konsortium bestående af Teknoloigsk Institut, Roskilde og Aalborg Universitet under Videnskabsministeriet.

Sideløbende selvstændig virksomhed, Georg Julin Kommunikation, bl.a. med opgaver for TV2Bornholm, TV2Danmark, DK4, Roskilde Universitet, Aalborg Universitet og ad hoc opgaver for flere virksomheder.

Privat og frivilligt arbejde:

1972-          Stifter og leder af flere rytmiske kristne kor som TUK, Unity, Voice Celebration og arrangør af en lang række sang- og musikfestivaler og workshops.