Kort personinfo


  • Seneste meget private TV-portræt kan ses direkte på følgende link: Stafetten TV2Bornholm – 12.04.2018
  • Georg Julin fortæller også åbent om sig selv i programmet fra 2017 Spørg Direkte på DK4 – klik på linket.
  • Georg Julin har, trods grunduddannelse i økonomi, IT og salg, hele livet haft udgangspunkt i kreative opgaver. Fra ung, og hele livet, er det frivillige arbejde desuden prioriteret højt.
  • Igennem alle årene har Georg Julin været leder af flere amatørkor, semiprofessionelle kor og ensembler, og allerede fra begyndelsen af 1970’erne, som en af pionererne i Danmark, i den rytmiske genre, i dag bedre kendt under betegnelsen gospel.
  • I takt med udviklingen i arbejdslivet har han suppleret sine uddannelser. Det gælder både innovation i oplevelsesøkonomi, intern og ekstern kommunikation, krisekommunikation, journalistik, og senest i 2009, en toårig Master i oplevelsesledelse fra Roskilde Universitet.
  • Fra 1977 til 1997 ansat i Danmark Radios underholdningsafdeling på radioen, og med flere programrækker også på TV.
  • Siden 1997 tilrettelægger og vært på landsdækkende og regionalt TV. Programmer med uddybende interviews, musiktilrettelægger og præsentation, quiz og anden underholdning.
  • Georg Julin har været arrangør af, og konferencier ved langt over 350 koncerter, turnéer med danske og udenlandske kunstnere, musikproducer og medudgiver af over 50 danske CD’er.
  • Siden 1990 har han regelmæssigt holdt foredrag over hele Danmark om vedkommende og aktuelle emner i dagens samfund.
  • Ordstyrer ved debatter eller moderator ved virksomhedsarrangementer: mange års erfaring
  • I 14 år fast klummeskribent med humor som speciale under titlen “Højt Humør” i Familie Journalen.
  • Seneste projekt er en bog og foredrag over hele landet om “Den fjerde alder”. Råd og vejledning målrettet de 25 % af Danmarks befolkning der nu er over 60 år.
  • Arbejder for tiden endvidere på Oplevelsesnetværk Bornholm for Invio (www.invio-net.dk). En række traditionelle og nye oplevelsesvirksomheder der bliver bundet sammen for at udvikle sig enkeltvis og i samarbejde – i en værdikædeinnovation. Målet er at lave oplevelsespakkerejser uden for højsæsonen på Bornholm. – Herudover facilitator på Christiansø i projektet “Det levende samfund”, samt andre lignende projekter i yderområder i resten af Danmark.